tirsdag 15. desember 2009

Retro stoff.


Jeg var en snarttur innom stoff og stil en dag. (Snartur fordi mann og barn var med og ventet...) For en herlig butikk! Fantastiske farger og mønstre og så har de masse ferdigsydd til utstilling. Virkelig inspirerende. Kjøpte bare disse to stoffene som bildet viser. Mønsteret på pengepungene fant jeg hos Timotei. Kantbånd er ikke min sterkeste side for jeg har ikke tålmodighet til å sitte å sy fast for hånd på den ene siden. Her brettes kantbåndet på langs slik at det blir sydd fast på begge sider samtidig. Effektivitet kalles det. (Eller latskap.) Det brune stoffet er akkurat likens som en Emmaljunga dukkevogn vi har som er fra 70-tallet.

4 kommentarer:

  1. Kjempefin butikk Stoff og Stil ja, sikkert like greit at den ligger noen mil fra meg. Eller ikke, bruker kanskje altfor mye penger der når jeg først kommer inn for dørene. Flotte retro stoff og fine pengepunger du har lagd.

    SvarSlett
  2. super søte!!!!!!!var faktisk inne på timotei i går å skrev ut trinn for trinn på disse pungene selv!så kanskje det kommer noen søte små fra meg også...........

    SvarSlett
  3. Så utrolig kule de ble ! Jeg har også prøvd den løsningen til Timotei. Genialt ! Heldig er du som har en Stoff og Stil i nærheten da !

    SvarSlett
  4. Tenk å bare kunne ta en "snartur innom" Stoff og Stil!... sukk, litt misunnelig der ja:)
    De fine retrostoffene passet veldig fint til de søte pengepungene!

    SvarSlett