mandag 21. april 2008

Monsterbukse og søte tøfler.



Lillegutt har fått seg ny kul ullbukse. Ideen fikk jeg fra denne siden. Jeg brukte Perfect fra garnstudio og pinne nr 4,5. Hadde ikke mønster på denne buksa men fant flere mønster på ullbukser på garnstudio hvor jeg så hvor mange masker jeg måtte legge opp. Har planer om å strikke en til veslefrøkna også.


På stoff og stil-katalogen er det noen søte grønne tøfler. Jeg så på bildet og prøvde å strikke likens. Pyntet dem med fine knapper og de ble nesten passelig til veslefrøkna. (Litt store.) Brukte Tuva garn.

10 kommentarer:

  1. Den ble kjempestilig! Har store planer om å strikke en selv til høstbruk, godt å se at andre får det til ved hjelp av garnstudio og egeninnsats på mønsteret.
    Synes absolutt prinsessa skulle få en også :)

    SvarSlett
  2. Buksa ble bare helt rå. Har vært på bloggbesøk hos deg og sett på alt det fine du har laget. Ha en produktiv uke.

    SvarSlett
  3. Knalltøff bukse! Og supersøte tøfler! Du er jo kjempedyktig som klarer og lage mønster og slik selv da! Imponert:)

    SvarSlett
  4. Heisann!
    Det var jammen en stilig bukse, igjen..du e flink, du :-)
    mvh Solfrid ¤

    SvarSlett
  5. Herlig ullbukse og nydelige tøfler/ballerinasko.

    SvarSlett
  6. Knalltøff bukse og nusselige tøfler! Skrev du ned hvordan du strikket tøflene? Kan du i såfall tenke deg å dele det med meg?
    (inekittine@hotmail.com)

    SvarSlett
  7. Superherlig monsterbukse! Den ble skikkelig kul.

    SvarSlett
  8. Sååå fin monsterbukser!!! Har så lyst å lage selv, ser ut som de sider, som du fant, selger ikke oppskriftet?? Vil bare rose for tøff bukser, om gutten blir glad? Og blir populær hos barnehagen? hehe. Hilsen Helle Chr.

    SvarSlett
  9. Hei. Utrolig tøff monsterbukse. Har du lyst til å dele oppskrift med meg, vær så snill? Jeg synes denne er så mye finere i bena, enn de andre oppskriftene som ligger på nett (de med rett/vrang kant nederst). All ære til deg som har greid dette, superflink!

    SvarSlett
  10. Til Anonym: Jeg brukte denne oppskriften: http://www.garnstudio.com/lang/no/visoppskrift.php?d_nr=b14&d_id=29&lang=no
    Jeg strikka buksa i rettstrikk i stedet for vrangbord. Nederst på buksekanten strikka jeg en rett og en vrang. Neste omgang motsatt. Det kalles vel perlestrikk kanskje.
    Munnen er bare en grønn stripe som går rundt hele buksen. Den blir høyere bak pga "fram-og-tilbake"-strikking. Følger bare oppskrifta.

    SvarSlett