tirsdag 24. november 2015

E-bøker.


Jeg driver ikke bare å strikker. Jeg leser også! 
For 1,5 år siden skaffet jeg meg en kindle som er et lesebrett. Og dette brettet er jeg veldig fornøyd med.
Man kjøper bøker på nett og så lastes de trådløst over til lesebrettet. De fleste nettsider som selger bøker har også e-bøker. 
Fordelen med lesebrett foran ipad og smarttelefon er at det er mye mer behagelig for øynene. Man leser like godt i stekende sollys som i stummende mørke. Lys, skrifttype og skriftstørrelse kan justeres. Og det er plass til over tusen bøker. Batteriet varer i ukesvis.

Men så har det seg slik at jeg glemte lesebrettet mitt da vi stengte feriestedet vårt for i år. Krise! Lasta først over en e-bok til mobilen og leste der. Det fungerte veldig bra faktisk. 
Nå har jeg lastet ned biblioteket sin app og låner bøker som bare det. Elektronisk. Kjempekjekt!

Her er biblioteket sin app:


En av de beste bøkene jeg har lest er denne:

Fryktelig spennende bok!

Akkurat nå leser jeg:
Koselig og gripende bok.

Hyggelig å lese om katten når man har katter selv.
Dette er mine to koseklumper Tassen og Tralle. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar