søndag 7. september 2014

Tunika og genser.

 
Jeg hadde noe stripete stoff liggende fra stoff og stil som nå har blitt til en tunika. Har brukt det mønsteret jeg alltid bruker når jeg syr kjoler/tunika/genser. Det er mønster nummer 2035 fra Onion. Perfekt mønster å ta utgangspunkt i. 

 
Synes den ble litt kjedelig så jeg sydde på lommer. Alltid kjekt med lommer.

 
Jeg har lenge ønsket meg mønster på raglan. Så at stoff og stil nå hadde det så jeg bestilte der. Sydde denne genseren etter det mønsteret først, men den ble størrelse megasvær. Så jeg fant et barnemønster på raglan som jeg hadde, utvidet det, sammenliknet det med mønsteret fra Onion nevnt over her, sydde, justerte og her ble resultatet. Denne genseren var bare en prøve for å utvikle mønsteret. Men den ble da ok med litt pynt på.


1 kommentar: